Trouwen, een relatie aangaan voor het leven, is vandaag meer dan ooit een bewuste keuze.

Er kunnen verschillende motieven meespelen:

• Jullie zijn thuis gelovig opgevoed en jullie willen die traditie verderzetten met een mooie en verzorgde plechtigheid.
  • Jullie willen God danken voor het wonder van jullie liefde.
  • Jullie willen Gods zegen vragen over jullie huwelijk.
  • Jullie ervaren dat ‘liefde’ iets is wat je telkens opnieuw van ‘Elders’ moet ontvangen om het dan op jouw beurt te kunnen schenken.

Huwelijksvoorbereiding in de Pastorale Eenheid H. Oscar Romero in 2024

Voor de parochie:

Sint-Lambertus centrum

Sint-Theresia Bunt

Sint-Laurentius Schoonbroek

Als kerkgemeenschap willen wij ons steentje bijdragen om dit unieke gebeuren te onderbouwen. Want weinig beslissingen worden zo definitief en voor het leven genomen.

Wij willen er zijn voor jullie om samen deze stap grondig voor te bereiden met een inhoudelijk sterk en kwaliteitsvol aanbod:

• 2 gezamenlijke huwelijksvoorbereidingsavonden met andere koppels rond ‘christen-zijn vandaag’ en de betekenis en de invulling van een christelijk huwelijks- en gezinsleven (zie verder)
  •  1 pastoraal gesprek koppel-voorganger met invullen van ‘het pastoraal gedeelte van het huwelijksdossier’
  • 2 samenkomsten koppel-voorganger ter voorbereiding van de huwelijksviering, bij voorkeur na de 2 gezamenlijke huwelijksvoorbereidingsavonden

Over de gezamenlijke huwelijksvoorbereidingsavonden met andere koppels:

Wie?

Een team van begeleiders zal met jullie gedurende twee avonden op weg gaan. Aan de hand van teksten, getuigenissen, songs en animatiefilmpjes gaan we samen inhoudelijk aan de slag, denken we na en gaan we in gesprek.

Waar?

Ontmoetingsruimte van de Maria-kapel Ekeren, hoek Steenstraat – Groot Hagelkruis (ingang Steenstraat)

Wanneer?

Reeks 1: woensdag 10 en 17 januari 2024 van 19.45 tot 22.00 uur

Reeks 2: donderdag 18 en 25 april 2024 van 19.45 tot 22.00 uur

Deelname in de onkosten: 10 euro per koppel, te betalen op de eerste avond.

U ontvangt na afloop van de 2 gezamenlijke huwelijksvoorbereidingsavonden een attest ‘deelname huwelijksvoorbereiding’ dat bij het huwelijksdossier gevoegd dient te worden.

Inschrijven?

Aarzel niet om zo snel als mogelijk in te schrijven via email:

huwelijkspastoraal.pe.romero@gmail.com

U ontvangt een bevestiging van inschrijving.

(inschrijving tot ten laatste 1 week voor aanvangsdatum van de sessie)

Bijkomende info/vragen:

Patrick Naulaerts, pastor-diaken, patrick_naulaerts@hotmail.com , 0486 76 55 88